Slide background

Vertrouwd, veilig en geregeld

Slide background
Slide background

SBR staat voor Standard Business Reporting en is een methode voor het samenstellen en aanleveren van financiële berichten. SBR komt voort uit een samenwerking van diverse partijen zoals banken, de Belastingdienst en de Kamer van Koophandel. Met SBR legt u de gegevens in de bedrijfsadministratie eenmalig op een standaardmanier vast. U kunt deze gegevens voor meerdere instellingen gebruiken. Dit voorkomt fouten en het is bovendien efficiënt.

Standaard
Per 1 januari 2017 stellen de banken SBR als de standaard voor de aanlevering van kredietrapportages. Doornekamp ABC Bedrijfsadviseurs is aangesloten op het SBR-netwerk en kan uw gegevens snel en eenvoudig versturen naar de juiste instellingen.

Voor wie geschikt?
Bedrijven die willen aanleveren via SBR moeten aan minimaal twee van de onderstaande drie voorwaarden voldoen:

  • een balanstotaal van minder dan 6 miljoen euro,
  • een netto omzet lager dan 12 miljoen euro,
  • minder dan vijftig werknemers.